fredag 3 september 2010

Makt... över vad? över vem?

MAKT

Din skicklighet
hämmar
eller uppmuntrar

Din hjälp
binder
eller befriar

Din sång
får andra att sjunga
eller att tystna

Ditt ljus
kan du sprida till andra
eller som en strålkastare
rikta mot dig själv
och mörklägga omvärlden

Om din makt
är liten eller stor
gäller ditt val alltid detsamma
att öka ljuset omkring dig
eller mörkret.

*****
All makt är lån
och kan förvaltas
på tre skilda sätt:
till att hjälpa upp
eller trycka ner
eller aldrig tas i bruk.
Alla har frihet att välja!
- Margareta Melin -

1 kommentar:

  1. Hejhej på dig! Mycket har hänt här på sidan sen jag kollade in senast.. Och nu är det höst! Solen skiner men det är kallt på nätterna. Hoppas din sommar har varit skön! Min var det.. Hoppas att du mår bra och även alla musketörerna och din familj..
    Jag har kvar mina space sidor och tror jag stannar kvar ett tag.. Kom och hälsa på nån gång!
    Önskar dig en fin fortsättning p hösten
    Kramelikramar/Rayas Space

    SvaraRadera