torsdag 23 september 2010

Just idag...just nu...accepterar jag mig själv precis som jag är och släpper glatt och villigt allt det jag inte längre behöver i mitt liv

"Hur intelligent, attraktiv eller talangfull du än är så tenderar du att sabotera dina ansträngningar och underminera dina relationer i samma utsträckning som du tvivlar på ditt eget värde. Livet är fullt av gåvor och möjligheter, öppna dig för att ta emot dem och njuta av dem så till den grad att du börjar uppskatta ditt inneboende värde och ge dig själv samma medkänsla och respekt som du ger andra."
(D. Millman "Själens trappa")

2 kommentarer:

  1. Tror jag är på god väg ;-)

    SvaraRadera
  2. Jippiiiii!! Bravo dig!
    Att börja uppdatera sitt eget värde, att börja lyssna till sin egen röst....till det krävs övning och åter övning...men det går lättare och lättare ju mer man övar sig. Vi kvinnor är ju i de flesta fall också tränade i att se till alla andras behöv...först Önskar dig en finemang fin livsdag Humlina-kram

    SvaraRadera